Logo 100 Absolut Artists

Consuma Responsabil

Logo 100 Absolut Artists
ALEC SECĂREANU

ALEC SECĂREANU

Alec Secăreanu

Alec a crezut că avea să fie inginer, ca tatăl, mama și fratele lui. Până prin clasa a XI-a, când și-a dat seama că matematica nu e punctul lui forte și a început să frecventeze cercul de teatru al liceului. „Era ca un soi de evadare, uneori chiar chiuleam de la ore ca să mă duc la repetiții. De scenă nu eram tocmai străin, pentru că la momentul respectiv făceam de aproape 10 ani dansuri… populare. Era un loc în care puteam să mă simt în elementul meu și în care să descopăr lucruri despre mine într-un mediu creativ.“ A decis că va studia actoria, contracarând argumentele părinților: „le-am spus că, dacă nu o fac acum, voi rămâne toată viața cu întrebarea 'cum ar fi fost?’.“ Din acel moment, l-au susținut cu tot ce au putut.

A studiat arta actorului la UNATC, avându-l drept profesor coordonator pe Ion Cojar, „care m-a învățat să urmăresc niște scopuri clare: caută adevărul, fii prezent (aici și acum) și ascultă-ți partenerul“, reguli după care abordează acum toate proiectele din care face parte. A făcut și TV, și film, și teatru, și spune că, chiar dacă instrumentele cu care lucrează ca actor sunt aceleași, procesele nu pot fi mai diferite.

Deși joacă de mulți ani, rolul lui Gheorghe Ionescu din „God’s Own Country“, filmul lui Francis Lee nominalizat la BAFTA și premiat ca Best British Independent Film, a stârnit dezbateri și l-a făcut vizibil în România. Era mai degrabă vorba despre subiect (relația dintre doi bărbați), care s-a suprapus cu o discuție mai largă, la care Alec se bucură că a luat parte, chiar și indirect, mai cu seamă că nu credea că pelicula se va distribui la noi. „Din fericire, TIFF-ul și mai apoi Bad Unicorn (distribuitorul român) mi-au demonstrat că mă înșelasem și că la noi în țară există, de fapt, foarte mulți oameni deschiși la minte și bine intenționați. Intenția mea de la bun început a fost să încerc să spun o poveste autentică într-un mod cât mai sincer posibil. Faptul că filmul s-a transformat într-unul cu nuanțe politice, odată cu Brexit-ul în UK și cu acest referendum în România, nu face decât să mă bucure. Este o poveste romantică de dragoste despre cât de greu este să te lași să iubești și să fii iubit înapoi. Se pare că, totuși, cu cât povestea este mai universală, cu atât ea devine mai specifică în anumite contexte.“

Alec spune că a învățat multe despre partea administrativă a meseriei de la colegii actori lucrând, pentru o vreme, în casting. „Încerc tot timpul, când dau o probă, să obțin cât mai mult de la ea și o tratez ca pe o etapă în sine. De cele mai multe ori o tratez ca pe o audiție de ambele părți, în care încercăm să vedem dacă avem chimie și un limbaj comun. Nu iau niciodată respingerile în tragic și cred că sunt primul lucru cu care trebuie să te obișnuiești în meserie.“ Respingerea, de altfel, este lucrul cel mai greu cu care trebuie să te obișnuiești, dar trebuie să o faci repede. „Și nu trebuie să o iei niciodată personal, nu poți, nu ai timp și nu-ți permiți, trebuie să funcționezi. De cele mai multe ori nici măcar nu ești respins din cauza ta.“

Acum, Alec a încheiat filmările pentru un lungmetraj BBC în care joacă mai mulți actori români, „Doing Money“, despre o fată răpită în plină zi pe o stradă din Londra și apoi traficată. Lucrează la un serial, tot pentru BBC, „Baptiste“, ce reia povestea detectivului din drama TV „The Missing“. Și până la finalul iernii ar trebui să încheie filmările la „Outside“, debutul regizoral al actriței Romola Garai, în care joacă alături de Carla Juri și Imelda Staunton.