Logo 100 Absolut Artists

Consuma Responsabil

Logo 100 Absolut Artists
ALEXANDRU SIMEDRU

ALEXANDRU SIMEDRU

Alexandru a avut de mic un simț aparte pentru tot ce înseamnă artă, desen, pictură, a urmat „cursul de desen“ încă din clasa I, după care a decis să urmeze liceul de artă, dar a optat pentru secția arhitectură. „Pentru mine a fost o provocare, deși eu știam că mă simt atras de haine și de tot ce înseamnă moda. După absolvirea liceului, m-am hotărât să dau admiterea la UNArte pentru secția design vestimentar, și așa lucrurile au început să prindă contur. Cred că facultatea m-a ajutat să îmi descopăr identitatea ca artist, să îmi găsesc un loc, o estetică, un stil, pe care apoi să le dezvolt.“ Ce-i drept, le-a găsit. Hainele pe care le face sunt vii, colorate, greu de ignorat, și au devenit preferatele starurilor locale și ale unei întregi generații influențate de ele.

Ești ceea ce se cheamă un designer tânăr – în ce fel reflectă munca ta timpurile pe care le trăim? Sau un anumit stil? Dar o generație?

Colecțiile mele sunt strâns legate de societatea contemporană, de generația actuală, fiecare colecție vine în continuarea celeilalte. Sunt mai mult decât niște haine, sunt manifeste cultural-artistice referitoare la societatea în care trăim. Îmi doresc să spun povești, povestea mea, povestea unei societăți, să trag semnale de alarmă, să susțin și să instig oamenii să fie liberi.

Vorbește-mi despre cum te raportezi tu la inspirație versus informație? De unde le iei? Cum le folosești?

Inspirația o regăsesc în ceea ce trăiesc eu în fiecare zi, în ceea ce simt și cum simt lucrurile, și încerc apoi să mă raportez la o societate, să fac research, să susțin prin argumente ceea ce cred, gândesc, doresc. Trebuie să fim și credibili, trebuie să cultivăm informație încontinuu pentru a crea un tot unitar.

Cum te raportezi la noile curente din industrie, care țin de sustenabilitate, inclusivitate, modă etică?

Industria modei a suferit schimbări drastice în ultimii ani, până și brandurile mari și-au schimbat estetica, logourile, pentru că societatea are nevoie de altceva în momentul acesta. E nevoie de real, de ceva cât mai aproape de streetwear, și cumva strada influențează ceea ce se întâmplă pe podium și nu invers, cum se întâmpla în trecut.

Pentru tine, moda este o modalitate de exprimare, vorbește despre cine sunt oamenii, sau este o autoritate care uniformizează și dictează cum ar trebui să fie oamenii?

Pentru mine, moda este modalitatea mea de a mă arăta eu exact așa cum sunt, cum gândesc și cum simt.

Poți să îți amintești de o primă haină pe care ai făcut-o sau pe care ai văzut-o și care te-a marcat într-un fel aparte?

Prima haină am făcut-o pentru portofoliul de admitere, îmi amintesc și acum, erau două ținute all black cu texturi rigid/fluid și foarte arhitecturale ca formă, probabil cei patru ani de arhitectură își pun și astăzi amprenta în ceea ce fac.

Există un personaj, fie el real, fie imaginar, căruia simți că i s-ar potrivi perfect hainele tale?

Unul dintre personajele mele preferate, pentru mine un mare icon, este Leigh Bowery.

Despre ce este brandul tău? Cum l-ai descrie?

L-aș descrie ca fiind un manifest cultural artistic privind libertatea de a fi exact cine ești, o revoluție a gândirii. Creează o nouă societate, un nou prezent, și redefinește cuvântul societate.

Relatează-mi pe scurt parcursul unei colecții – cum se transformă o idee în produse finite? Ce se schimbă în tot acest proces? Ce te influențează?

Spontaneitatea este, cred, unul dintre cuvintele care mă definesc. De obicei, am o bază de la care pornesc. În decursul anului aștern pe hârtie idei, cuvinte, după care încep să fac research pe temă, îmi creez un concept, ascult muzică, mă uit la filme, încerc să intru în totalitate în tema pe care vreau să o studiez, să trăiesc acolo, să simt. Îmi doresc cel mai mult să fiu sincer.
Schițele hainelor vin de la sine. Sunt momente în care simt și îmi imaginez exact ce ar trebui să fac, după care le dezvolt, mă gândesc la materiale, print, texturi (cea mai complicată parte, după părerea mea), și ajung la procesul de materializare, unde lucrurile se complică, se modifică până ajung la varianta cea mai bună din punct de vedere artistic, funcțional etc.

Cum vezi tu moda ca legată de timpuri, de cultură? Ce e revoluționar pentru tine în modă acum?

Moda de acum este o reinterpretare a ceea ce a fost, însă prin filtrul societății actuale, adaptată la nevoile și dorințele societății contemporane.

Care e zona ta de confort în modă? Ce îți vine ușor? Și ce reprezintă o provocare?

Streetwear cred că este zona mea de confort – hainele sport, comode, moda străzii.
În schimb, ar fi o provocare pentru mine lucrul cu broderii, aplicații, chestii foarte migăloase.

La ce lucrezi acum? Ce planuri ai?

La cea de-a patra colecție a mea, „I AM”, al cărei punct de pornire este interculturalitatea.Ca planuri de viitor?

Dacă oamenii vor fi în continuare receptivi și mă vor susține să îmi spun povestea, eu sunt fericit, mai am multe de spus și de arătat.